به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومي حزب كارگزاران سازندگي متن بيانيه بدين شرح است:

به نام خدا
ملت شريف ايران؛
نظام جمهوري اسلامي ايران پس از پيروزي انقلاب عليرغم كارشكني هاي داخلي و خارجي و با وجود تمامي مشكلات و نارسائي ها ي موجود در حوزه هاي مختلف توانست با بهره گيري از توانائيها و رشادتهاي ملت غيور و ميهن دوست ايران و به بركت خون شهدا و ياري خداوند متعال از جاده هاي صعب العبور دهة اول انقلاب عبور كرده و در دولتهاي سازندگي و اصلاحات در مسير توسعه و پيشرفت روز افزون به شايستگي هر چه تمام تر حركت كند . اما متأسفانه در آستانه دهة چهارم انقلاب مجموعه شرايط كشور بر خلاف روال گذشته،نامناسب و ناكارآمد به نظر مي رسد و لزوم توجه و تلاش در جهت حل معضلات كنوني جامعه كه محصول عملكرد نادرست دولت نهم بوده ، به شدت احساس مي شود. در آستانه برگزاري دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ، ضمن احترام و پاسداشت حضور همه فعالان سياسي، چهره ها و شخصيتهاي اصلاح طلب علي الخصوص جناب آقاي مهدي كروبي كه در جهت شور آفريني و مشاركت حداكثري مردم و تبيين مباني حركت اصلاح طلبانه در صحنه رقابتها حاضر شده و نقش ايفا مي كنند، حزب كارگزاران سازندگي ايران بر اساس مطالعه همه جانبه و بررسيهاي سياسي لازم و تاكيد بر ضرورت تغيير و واقع نگري با هدف پيروزي در انتخابات،حمايت قاطع و همه جانبه خود را از شخصيت برجسته،چهره خدوم و مدير تواناي نظام جناب آقاي مهندس مير حسين موسوي نخست وزير موفق دوران سخت دفاع مقدس اعلام داشته و در عين حال موارد ذيل را جهت ثبت در تاريخ و حافظه ملت ايران گوشزد مي نمايد:
1)توسعه پايدار و همه جانبه كشور عزيزمان ايران در چارچوب دهكده جهاني زماني ممكن است كه همة مردم با هر طرز تفكر ، آئين و قوميتي تنها با در نظر گرفتن اصل حفاظت ازمنافع ملي و پيروي از ارزشهاي اسلامي بدون تنگ نظري و با محوريت قرار دادن خير عمومي جامعه و در راستاي اجراي سند چشم انداز بيست ساله جمهوري اسلامي به عنوان سند راهبردي توسعه كشور، كمر همت بسته و با ايستادگي در برابر مشكلات،آينده شكوفا و پر اميدي را براي خود و فرزندانشان رقم زنند.
2)آنچه مسلم است هيچ نظام سياسي در جهان نمي تواند در طولاني مدت بدون برخورداري از مشروعيت اكثريت مردم به حيات خود ادامه دهد و همچنين بدون گسترش جامعة مدني و تحقق و تعميق مشاركت مردم در تعيين سرنوشت سياسي و اجتماعي خود هيچ جامعه اي راه توسعه و پيشرفت را نخواهد پيمود . بر مديران و دولتمردان نظام جمهوري اسلامي از هر گروه و جناحي واجب است تا با پيروي از فرموده رهبر فقيد انقلاب امام خميني (ره) كه « جمهوري اسلامي ، نه يك كلمه كم و نه يك كلمه زياد » نهال نوپاي مردم سالاري ديني را با تأكيد بيشتر بر عناصر دموكراتيك قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران آبياري نموده و با پرهيز از مطرح كردن وعده ها و شعار هاي عوام فريبانه بويژه در آستانه انتخابات پيش رو ، خدمتگذار صديق ملت باشند.
3)رفتارها و گفتارهاي عجيب و غير كارشناسي دولت نهم درطول چهار سال گذشته و به طور مشخص در حوزه سياست خارجي و اقتصاد هزينه هاي سنگيني را بر كشور تحميل كرده و روند توسعه و پيشرفت كشور را نه تنها متوقف نموده بلكه به عقب باز گردانده است . در چنين شرايط بحراني و حساسي مسؤوليت اجتماعي هر ايراني اين است كه با شركت در انتخابات رياست جمهوري كه يكي از مهمترين بزنگاه هاي تاريخي هر ملتي براي تعيين سرنوشت خود است با تغيير وضع موجود ، ايران اسلامي را به جايگاه مطلوب و شايسته آن در همه زمينه ها رهنمون سازند . جايگاهي كه آرزوي هر ايراني وطن پرست و آزاده اي است.
4)جناب آقاي مير حسين موسوي كانديداي ائتلاف اصلاح طلبان و حزب كارگزاران سازندگي ايران در دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري است . نخست وزير تواناي دوران دفاع مقدس كه در شرايط خطير قرار داشتن كشور در محاصره اقتصادي نه تنها بدون طرح شعارهاي فريبنده و تو خالي معيشت مردم را به گونه اي مطلوب تأمين كرد بلكه با برنامه ريزي و تخصيص دقيق منابع محدود اقتصادي كشور در آن سالها زمينه پيشرفت و تكميل طرحهاي زير بنايي و صنايع مادر را نيز به خوبي فراهم آورد . يار صديق امام خميني (ره) امروز نيز پس از بيست سال به عنوان يكي از ذخاير ارزشمند انقلاب و نظام اسلامي با احساس مسئوليت اجتماعي و ملي اين بار در قامت نامزد انتخابات رياست جمهوري دهم به ميدان آمده تا هم از ارزشهاي انقلاب ، امام و شهدايي دفاع كند كه امروز دستاويز قدرت طلبي عده اي فرصت طلب كم شمار اما پر نفوذ و فريب كار قرار گرفته است و هم همچون همان سالهاي سخت جنگ و تحريم ، كشور را از بحران كنوني نا بخردي ، شعارزدگي و عوام فريبي برهاند . او آمده است تا افكار پيشرو خود در رابطه با دموكراسي ،حقوق شهروندي ، اقتصاد آزاد ، سياست خارجي مبتني بر تنش زدايي و عقلانيت، اداره خردمندانه كشور بر اساس مديريت صحيح وحفظ كرامت ايرانيان در داخل و خارج را با هدف ساختن ايراني توسعه يافته و سر بلند در جهان در معرض انتخاب ملت شريف ايران بگذارد.
ما معتقديم مهندس مير حسين موسوي با برخورداري از حمايت گسترده و ميليوني مردم مي تواند با ويژگيهاي فردي خود يعني صداقت، پايمردي ، تقوا ، اخلاق گرايي و بهره گيري از مديريت توانمند و معتقد به نگاه كارشناسانه، ايران را از درافتادن در سراشيبي سقوط فرهنگي، اقتصادي و اخلاقي حفظ كند. همچنين بر اساس تجربه تاريخي يادآور مي شويم كه اگر اكثريت نيرومند و قاطعي از مردم در انتخابات شركت نكنند،اقليتي افراطي،تنگ نظر و بي تدبير بر سرنوشت ايران حاكم مي شوند و اين به نفع جامعه نيست.
5)در پايان بر نقش خطير مسؤولان برگزاري و نظارت بر انتخابات در حفظ و صيانت از آراء ملت تاكيد كرده و ا زتمامي رسانه هاي دولتي و به ويژه رسانه ملي مي خواهيم تا به دور از تخريب و يا تبليغ كانديدايي خاص با مدنظر قراردادن منويات مقام معظم رهبري ، تلاش خود را در جهت پرشور كردن هرچه بيشتر فضاي انتخابات مصروف دارند.
حزب كارگزاران سازندگي ايران

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا